Nick Hannes

27Jan/170

Caja Granada

Last stop of the Andalusian tour of 'Mediterraneo. La Continuidad del Hombre': Caja Granada

Caja Granada

Filed under: Uncategorized No Comments
27Jan/170

PhotoMed Beirut

Part of my series 'Mediterranean. The Continuity of Man' is on show at PhotoMed Beirut festival. Some impressions of a wonderful stay in the Lebanese capital:
170118_Beirut_PhotoMed_004

170118_Beirut_PhotoMed_009

170118_Beirut_PhotoMed_016

170119_Beirut_068

170120_Beirut_PhotoMed_003

170120_Beirut_PhotoMed_026

170120_Beirut_PhotoMed_043

170121_Beirut_PhotoMed_049

170121_Beirut_PhotoMed_083
photomed invitation

Filed under: Uncategorized No Comments
27Jan/170

Kamsyn

The Lebanese website Kamsyn published a short interview with me on the occasion of my exhibition at PhotoMed Beirut.
kamsyn

Filed under: Uncategorized No Comments
13Jan/170

Christmas trees

De Standaard published my series of Christmas trees, carelessly dumped in the streets of Antwerp. I made these photographs years ago, but forgot about them. They finally got published now.20170107-DS-022-DN-022-OOGG

LAST CHRISTMAS
Sommige hebben zichtbaar alles gegeven. Andere hadden gerust nog een eind door gekund, geen bruine naald te zien. Maar we vinden het weer welletjes geweest. De dagen lengen, Driekoningen is gepasseerd, de vakantie zo goed als. Lichtjes en slingers mogen de kast weer in. De boom kan naar de brandstapel, zoals er dit weekend her en der in Vlaanderen weer één wordt aangestoken, fijn stof of niet. Of hij belandt op de stoep, wachtend op de mannen van de groendienst. Een enkeling mag met geheven hoofd vertrekken. Maar de meesten gaan tegen de vlakte, virtueel gekapt. Van hero bij kamertemperatuur tot zero in de vrieskou. Hoe ging dat nummer van George Michael ook alweer?
(Text by Jan Desloover)

Filed under: Uncategorized No Comments
6Oct/160

FotoIstanbul 2016

38 photographs of my series 'Mediterranean. The Continuity of Man' are on show at FotoIstanbul festival.

Installation view 'Mediterranean. The Continuity of Man' at Besiktas, Istanbul.

Installation view 'Mediterranean. The Continuity of Man' at Besiktas, Istanbul.


Attila Durak, Istvan Viragvolgyi and Reza Erdegirmenci at the party boat on the Bosphorus

Attila Durak, Istvan Viragvolgyi and Reza Erdegirmenci at the party boat on the Bosphorus


Korean photographer Daesung Lee and me

Korean photographer Daesung Lee and me

Filed under: Uncategorized No Comments
6Oct/16Off

Shop

Signed books and framed prints can be ordered by email.
PRINTS
My photographs are available in two different sizes:
50x75cm: limited editions of 15 copies. Reference prize: 1100 euro
80x120cm: limited editions of 10 copies. Reference prize: 1900 euro
Prices include: archival ink-jet print, wooden frame, standard glass, certificate of authenticity

Prices excl. 6% VAT
Prints are made by Milo-Profi (Kontich, Belgium), on Epson baryta Photo Rag 315g.

Please contact me for more details.

Nicosia, Cyprus, 2010

Nicosia, Cyprus, 2010

BOOKS
Book 'Mediterranean. The Continuity of Man', Hannibal Publishers, Veurne, 2014, 198 pages, 22x29cm hard cover, text by Michael De Cock, (English-Dutch): 35 euro

Book 'Red Journey', Lannoo Publishers, Tielt, 2009, 144 pages, 23x29cm, hard cover, text by Jelle Brandt Corstius and Nick Hannes (English-Dutch): 30 EURO

'Red Journey', limited edition of 20: book + 23x29cm archival lambdaprint 'Tiraspol, Transnistria, 2008': 150 EURO

Tiraspol, Transnistria, 2008

Tiraspol, Transnistria, 2008

Book 'Tradities', Davidsfonds, Leuven, 2010, 175 pages, 19x24cm, soft cover, text in Dutch: 25 euro

Book 'Vroeger is een ander land / Mon hier est ailleurs', Nadaar Editions, Brussels, 2011, 264 pages, text in French and Dutch, hard cover: 10 euro

boek

Books can be signed on request. Prices do not include shipping costs. Contact me to arrange local pickup or delivery.

5Oct/160

Life Force

Life Force Magazine published a feature on my series 'Mediterranean. The Continuity of Man' in its October 2016 issue.
lifeforce

Filed under: Uncategorized No Comments
25Sep/160

Athens, Greece, 2012

'Het Beeld', chosen by Michael De Cock, in De Standaard, September 24, 2016.20160924-DS-034-DN-002-CUL

Text:
Ik houd erg van deze foto, al kan ik me voorstellen dat sommige mensen dat vreemd vinden. Dit beeld komt uit Athene, ergens in 2012. De vrouw lijkt wel uit een schilderij van Rubens weggestapt. Haar vormen verbergen de man die ze aan het bevredigen is. Op de rug van de vrouw zie je een hartje. Liefde versus complete liefdeloosheid. Intiem, maar met een derde, de fotograaf, in de kamer.’
‘Het is een menselijk, miserabel en liefdevol beeld omdat wij meekijken door de ogen van de fotograaf, die mededogen toont. Dat lees ik althans in die blik. Het is de meest anonieme seks die je je kan voorstellen, op een stoel. Eenzaamheid versus een wanhopige drang naar intimiteit. Dat maakt dat beeld in al zijn hardheid erg teder.’
‘De link met de omgeving hier is ook snel gelegd. (De KVS waar Michael De Cock sinds kort als artistiek leider aan de slag is, ligt in de Alhambrawijk, het werkterrein van straatprostituées, red.). Ik kan van hier de afwerkhotels zien. Je kan daar elk moment soortgelijke tafereel vermoeden.’
‘Ik heb het voorwoord voor The continuity of man geschreven, het verbluffende boek waar deze foto uit komt. Maar ik heb vooral twee erg intense reizen gemaakt met fotograaf Nick Hannes: naar Ithaka en naar Troje, samen met Homerosvertaler Patrick Lateur. Ik ken Nick al twintig jaar, van toen ik nog in asielcentra verbleef om daarover te schrijven en hij er kwam fotograferen.’
‘Nick heeft veel langs de Middellandse Zee gereisd. We delen een fascinatie voor migratie en de verwondering over wat er aan die grenzen gebeurt. De Méditerrannée, dat is de wieg van onze westerse beschaving en het graf van zoveel vluchtelingen. Ook daar zit een paradox. Nick voegt daar de decadentie aan toe. Hij vraagt zich af: wat is hier allemaal aan leven rond dit bassin?’
‘We zijn ook verbonden omdat we allebei eenzelfde vorm van slow journalism beoefenen. We brengen niet het harde nieuws, maar we nemen onze tijd.’
‘Nick hanteert een vreemde soort fotografie, ik begrijp het niet altijd. Soms is het bijna trashy. Soms denk ik: die foto zou ik zelf genomen kunnen hebben. Wat natuurlijk niet zo is. Maar vaak ziet hij dingen die ik niet zie. Misschien is dat omdat zijn veel lelijkheid in zich draagt. En paradoxen, zoals deze foto. Die paradoxen maken het voor mij tot kunst.’

BIE VANCRAEYNEST

Michael De Cock is artistiek leider van de KVS waar deze maand het nieuwe seizoen op gang is getrokken. www.kvs.be

Filed under: Uncategorized No Comments
25Sep/160

Patrick Lateur at Ithaka

De Standaard der Letteren sent me to Ithaka, with Odyssee-translator Patrick Lateur and writer Michael De Cock. A long article was published on the 9th of September. Here's the cover:

Patrick Lateur at Dexa Beach, the place where Odysseus stopped after returning to Ithaca from the Trojan War.

Patrick Lateur at Dexa Beach, the place where Odysseus stopped after returning to Ithaca from the Trojan War.

Filed under: Uncategorized No Comments
31Aug/160

Humo

Humo published my story on the MSC Musica, a cruise ship navigating the Persian Gulf from Abu Dhabi to Oman.
Humo Cruise aug 16-1Humo Cruise aug 16-2Humo Cruise aug 16-3

Filed under: Uncategorized No Comments